تدریس برتر

روشهایی برای تدریس در کلاس درس

تدریس برتر

روشهایی برای تدریس در کلاس درس

بازی با کودکان مساوی است با سلامتی آنان

 

 

بازی با کودکان راهی موثر برای برقراری ارتباط سالم با آنها و سلامت روانی شما و آنها است هر کدام از والدین می توانند با هم بازی شدن با کودک بسیاری از مشکلات کودکشان را رفع کنند و در پیشرفت ذهنی کودک سهم بسزایی داشته باشند

آیا تا به حال بچه‌ها را هنگام بازی و شیطنت با دقت تماشا کرده‌اید؟ آیا انرژی و شادابی تمام نشدنی آنها را درک می‌کنید؟ نکتة جالبی است‌. جست و خیز، بازی‌، نشاط و... همة اینها نیروهای زیبا کنندة زندگی است‌. شما چندساله هستید؟ احساس جوانی دارید و یا فکر می‌کنید که در عین جوانی دیگر پیر شده‌اید. از کودکی خود چه خاطراتی دارید. حتماً از شیطنت‌های خود برایتان تعریف کرده‌اند و یا خودتان خاطراتی از دسته گل‌هایی که به آب داده‌اید را به یاد دارید! چه چیز شما را اینقدر تغییر داده است‌؟ چرا اینقدر منفعل و بی‌تحرک شده‌اید. چرا نای تکان خوردن ندارید. به کودکی‌تان مراجعه کنید، آن را دوباره زنده کنید.

کودک درون‌تان را بیدار کنید. کمی منطقی و واقع بینانه این موضوع را بررسی کنید آیا می‌توانید بگویید که چقدر از غذایی که در طول شبانه روز می‌خورید مصرف کارهای انرژی خواه می‌شود. آیا تا به حال به معده‌تان فکر کرده‌اید. هنوز وعده صبحانه را هضم نکرده نوبت به وعده بعدی می‌رسد و دوباره از نو شروع می‌شود. کمی منصف باشید اگر خودتان نیز در تمام شبانه روز بدون استراحت کار کنید، حتماً خیلی زود کارآیی خود را از دست می‌دهید، پس به معدة خود نیز کمی استراحت دهید. بدن انسان نیز مانند کارخانه‌ای است که همواره در حال کار و تولید انرژی است‌. اگر مواد تولید شده کارخانه خریدار نداشته باشد صاحب کارخانه باید به فکر انبار کردن آن باشد و مجبور می‌شود که فضای جدیدی را به کارخانه اضافه کند تا بتواند محصولاتش را انبار کند و صبر کند تا برای کالایش مشتری پیدا شود. بدن شما نیز دقیقاً به همین شکل عمل می‌کند، غذای خورده شده اگر پس از هضم جهت تأمین انرژی کارهای روزانه‌، استفاده نشود به صورت چربی در بافتها ذخیره می‌شود.

و خطر از این جا آغاز می‌شود که چربی‌ها در اندامهای داخلی ذخیره می‌شوند و شما فکر می‌کنید حالا که ظاهر متناسبی دارید پس حتماً سلامت هم هستید اما غافل از این که چربی دور قلب‌، معده و بقیه اندامها را فرا گرفته است‌. چربی دور قلب مانند یک لایه بسیار سخت مانع از فعالیت آزادانه قلب می‌شود و مطمئن باشید که این وضعیت شما را راحت نمی‌گذارد. برای سلامتی و نشاط نباید گول فریبهای آینه را بخورید. اگر خود را در آینه چاق دیدید بدانید که اوضاع بهتر از وقتی است که خود را در آینه دوست داشته باشید و فکر کنید که اندام خوبی دارید.

در صورتی که بدون فعالیت و ورزش مطمئن باشید که چراغ قرمزها از درون بدن روشن شده‌اند. اگر خودتان را دوست دارید و زندگی کردن را دوست دارید از همین امروز شروع کنید:

1 - ورزش کنید: بهتر است بهانه نیاورید و بدانید که با ورزش کردن یعنی که مشتری خوبی برای انبارهای چربی درون پیدا شده است‌، فرصت را از دست ندهید، اراده کنید به تنهایی نیز می‌توانید ورزش کنید اما برای ایجاد انگیزه بهتر است یک نفر دیگر را همراه کنید.

 انواع باشگاهها، پارک‌ها و ورزشگاهها، طبیعت اطراف شهر آماده استقبال از شما و اهدأ سلامتی به شماست‌. با یک درجه تخفیف

 2 - پیاده‌روی کنید: می‌توانید برخی از مسیرهای منزل تا محل کار و یا منزل و محل خرید را توسط این وسیله نقلیه خدادادی طی کنید، دیگر تنبلی کافی است‌. پیاده روی با سرعت یکنواخت‌، مطمئن‌ترین‌، ارزان‌ترین و ساده‌ترین ورزش است و حتماً لازم نیست که از روز اول مسافت 45 کیلومتری ماراتن را راه بروید می‌توانید از زمان برای سنجش مسافت طی شده‌، استفاده کنید. مثلاً مسافت مورد نظر را به 3 زمان مساوی تقسیم کنید یعنی اگر می‌خواهید 30 دقیقه به راهپیمایی بپردازید 30 دقیقه را به 3 تا 10 دقیقه تقسیم کنید و بعد از هر ده دقیقه 3 دقیقه استراحت کنید.

3 - با بچه‌ها بازی کنید: می‌خواهم شما را به بازی با این موجودات کوچک و دوست داشتنی دعوت کنم این گوی و این میدان اگر توانستید در بازی با کودکان پا به پای آنها تحرک داشته باشید، بالا بپرید، بدوید، سینه خیز بروید و یادتان باشد که زودتر از آنها خسته نشوید و بدانید که به یک پدر و مادر و یا یکی از اعضای فامیل که بچه‌ها از او به عنوان مهربانترین و دوست داشتنی‌ترین آدم بزرگ یاد می‌کنند تبدیل شده‌اید و بقیه بزرگترها از او به عنوان سرزنده‌ترین و با حوصله‌ترین و پزشکان به عنوان سالم‌ترین افراد از نظر فیزیکی و روانپزشکان به عنوان شادترین و مثبت‌ترین آدم‌، یاد می‌کنند. پس کودکانتان را فراموش نکنید. ما در ازای محبتی که به آنها نثار می‌کنیم تعداد زیادی پاداش می‌گیریم و آن هم چیزی جز سلامتی و شادابی و نشاط نیست‌.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد